Dromen op hoogte 30-10 - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Joopenangelineterugnaarnepal - WaarBenJij.nu Dromen op hoogte 30-10 - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Joopenangelineterugnaarnepal - WaarBenJij.nu

Dromen op hoogte 30-10

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2018 | Nepal, Nāmche Bāzār

Slecht slapen is een veel gehoorde klacht onder trekkers in het hooggebergte. Een ander fenomeen is het veel en levendig dromen.
In de koude nachten droomde ik over t algemeen heel gezellig. Over bezoekjes aan vriendinnen. Over gekke of verwarrende situaties. Over een vriendin die haar verjaardag vierde met een powerpoint presentatie. Ze had een technisch hoogstandje uitgedacht maar de ploeg die haar assisteerde snapte t niet. We gingen er samen vandoor in de Volkswagenbus. Bekijk t maar...
Tijdens een van de eerste hoge nachten droomde ik, zeg maar, archetypisch. Waarschijnlijk onder invloed van het Jungiaanse boek wat ik aan t lezen ben. Ook zie ik er een gesprek in terug wat ik had met een van de dochters over een ‘foute’ relatie van een van haar vriendinnen.
De droom.
Een moeder krijgt bezoek van haar dochter. De dochter lijkt gespannen, de moeder voelt onraad. “Wat heb je vandaag gedaan?” vraagt ze haar kind. “Oh eh niets bijzonders. Ik heb X bezocht”. De moeder kent X, een goede vriendin van de dochter. Sinds haar dochter een relatie heeft, loopt deze vriendschap niet zo goed. De vriend is erg jaloers en probeert de dochter te isoleren van haar vrienden.
De spanning bij de dochter loopt op. Vanuit haar ooghoek ziet de moeder haar kind iets in de open haard gooien. Een zakdoek. Bebloed.
De moeder krijgt een vreselijke gedachte maar duwt hem weg. “En wat brengt je hier, kind”? Vraagt ze. De dochter duikt in een maar herstelt zich. Ze went haar blik af. Dan beseft de moeder dat haar gedachte serieus genomen moet worden.
Na een gespannen pauze zegt ze:” kind, besef dat dit offer wat je moet gaan brengen niet het laatste offer zal zijn. Hij zal pas tevreden zijn als je datgene wat je het allerliefste is, opgegeven hebt”. Haar blik is gericht op de lichte bolling van de buik van de dochter. “Voordat je mij doodt, denk daar aan. Hij wil je ziel”.

Ik had de avond tevoren de analyse van het sprookje Blauwbaard gelezen, vanuit archetypisch vrouwelijk perspectief.
Wat het brein onder invloed van te weinig zuurstof produceert....

Tags: Namche bazar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nāmche Bāzār

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2018

Weer terug

04 November 2018

Dromen op hoogte 30-10

04 November 2018

Nepalese verhoudingen 2-11

04 November 2018

Let it be 3-11

04 November 2018

Karma oftewel team turtle

Actief sinds 02 Nov. 2018
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 1556

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

01 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: